Bedrijf

Tricode onderscheidt zich sinds de oprichting in 1999 in het bouwen van software. Al in een vroeg stadium zijn wij ons daarbij gaan richten op het ontwikkelen van e-commerce oplossingen. Een voorbeeld hiervan is één van de eerste applicaties die wij destijds gebouwd hebben: de e-commerce engine van UPC.

De hoofdvestiging van Tricode is gevestigd in Veenendaal. In 2009 hebben we via een uitwisselingsproject kennis gemaakt met een IT student uit Macedonië, die na zijn afstuderen bij ons is blijven werken. Uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een volledige dochteronderneming van Tricode  in Skopje, Macedonië met meer dan 20 software ontwikkelaars. Lees hier meer over Java nearshoring door Tricode.

Vandaag de dag excelleren we in het ontwikkelen, implementeren, integreren en onderhouden van software oplossingen gericht op het optimaliseren van de online customer experience. Deze oplossingen stellen u als klant in staat de customer experience binnen al uw digitale kanalen te maximaliseren. Een belofte die wij waarmaken door meer dan 15 jaar IT kennis en ervaring te combineren met strategische partnerships.

Visie / Missie: de optimale customer experience
Tricode ondersteunt klantorganisaties met mensen, kennis en software oplossingen om de online “customer experience” op de digitale kanalen van onze klanten te optimaliseren.

We geloven dat u als klant een beeld heeft hoe u door de buitenwereld gezien en beleefd wil worden. Deze beleving – de “customer experience”- wordt tegenwoordig sterk bepaald door de ervaring van de online dienstverlening door consumenten en het aanbieden van gepersonaliseerde producten, informatie en diensten. Een dergelijke beleving-op-maat leidt tot een hogere conversie van online verkopen of diensten. Focus op een optimale online klantbeleving is daarom essentieel voor online succes. Tricode levert deze focus.

We doen dingen anders dan anderen. Altijd kloppend met onze kernwaarden, sterk gedreven door onze missie en met aandacht voor duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Dat vertaalt zich in een persoonlijke aanpak en gericht (samen)werken met klanten. Waarom? Omdat onze medewerkers en klanten daar om vragen. Zodat zij zich thuis voelen in en bij het bedrijf.  

Kloppend met kernwaarden
Al onze activiteiten meten we af aan onze kernwaarden: kwaliteit, flexibiliteit, duurzaamheid, ontwikkeling en thuisgevoel. En als ook maar één kernwaarde in de praktijk niet goed voelt, gaan we terug naar het begin. Samen met onze medewerkers en klanten. Alles wat we doen moet kloppend zijn met onze kernwaarden.

Lean, Agile & Continuous improvement
Tricode kiest voor “lean” en haar IT variant “agile”. “Lean” bereiken we onder meer doordat we zeer directe communicatielijnen hanteren en we zoveel mogelijk verantwoordelijkheid laag in de organisatie neerleggen. Daarnaast kennen we slechts een minimum aan managementlagen.

In onze aanpak van IT projecten en diensten kiezen we voor een agile / scrum aanpak.  Door in korte iteraties software te leveren, verkleinen we de time to market van oplossingen en vergroten we de flexibiliteit van het ontwikkelen. Door deze flexibiliteit zijn we in staat oplossingen optimaal aan te laten sluiten op de klantvraag, ook als die tijdens software ontwikkeling verandert.

Om continu waarde toe te kunnen voegen is vooruitgang essentieel. Stilstand is achteruitgang in de visie van Tricode. Continuous improvement is daarom de sleutel tot duurzaam succes, zowel voor Tricode als voor u als klant. Daarom zorgen we er voor dat onze medewerkers veel tijd besteden aan hun eigen ontwikkeling. Zo is de inzet van de laatste technieken en methodieken bij software ontwikkeling gegarandeerd.

  • Ik wil meer informatie over