Allianz

Allianz
Klant
Allianz
Uitdaging
Ontwikkelen leadgeneratie platform
Oplossing
Magnolia CMS
 

Klant
Allianz SE Group

Achtergrond
Bij Allianz SE Group werken wereldwijd meer dan 142,000 werknemers. Ze bedienen ongeveer 85 miljoen klanten die verdeeld zijn over 70 landen. Ze bieden commerciële verzekeringen aan voor een gevarieerde range aan klanten: van consumenten tot multinationals. Allianz is marktleider in de financiële sector. Dit is te danken is aan het feit dat de klant centraal staat bij alles wat Allianz doet.

Project
Allianz verlangt een platform dat zowel recht doet aan B2C- als B2B klanten. Dit platform moet ervoor zorgen dat de merkkennis vergroot wordt, net als de online engagement onder beide doelgroepen. Het uiteindelijke doel is het genereren van meer leads.

Inzichten
Traditioneel bedient Allianz haar klanten via een partner netwerk, maar ze zien in dat er kansen liggen waar het klanten en doelgroepen direct benaderen betreft. Dit willen ze structureel op gaan pakken via de online kanalen. Hier moet de nieuwe website dan ook op inspelen.

Strategie en uitvoering
Allianz staat bekend als thought leader binnen de financiële sector. Ons is gevraagd deze expertise van Allianz online te ontsluiten. Tricode heeft een oplossing ontwikkeld met een customer experience als centraal thema. Zo krijgt elke klant een gepersonaliseerde omgeving te zien, om ze te ondersteunen in hun verzekeringskeuzes. Zo is een Chatbot service geïntegreerd die klanten helpt de juiste verzekering te kiezen op basis van hun persoonlijke situatie.

Resultaten
De operationele voordelen voor Allianz zijn enorm gebleken. Daarnaast stijgt het aantal leads exponentieel; aanvragen gegenereerd via de website nemen elke maand toe. Heel belangrijk voor Allianz, de feedback van de klanten is positief, de geboden informatie en het bij de hand nemen in het kiezen van verzekeringen wordt als zeer waardevol ervaren.