Eriks

Case: Eriks
Klant
Eriks
Uitdaging
Customer engagement
Oplossing
Adobe Experience Manager
 

Klant
ERIKS

Achtergrond
ERIKS is een internationale industriële service provider dat onderdelen voor machines en andere technische- en logistieke services verleent. ERIKS heeft meer dan 60 bedrijven en afdelingen in meer dan 21 landen. Ze hebben een sterke positie West-Europa, de US en Zuid-Azië. Hun sales bedraagt meer dan 1.9 miljard euro in 2016 en er zijn 7,780 medewerkers in dienst.

Project
Afgelopen jaar heeft ERIKS Adobe Experience Manager (AEM) en Analytics geïnstalleerd om zo een internationaal gecentraliseerd content management systeem op te zetten, dat gebruikt kan worden door de individuele merken die verspreid zijn over 21 landen. LMC Couplings, een van de merken van Eriks in België, is geselecteerd om als eerst live te gaan binnen AEM. Momenteel is Tricode bezig om de UK website via de blue-print functionaliteit in AEM uit te rollen, gebruikmakend van de component library die eerder voor LMC ontwikkeld is. Uiteindelijk zal Tricode de overige landenwebsites en de corporate website uitrollen.

Inzichten
Het doel van het nieuwe platform is het verbeteren van de gebruikers journey voor prospects, nieuw- en oude klanten. Daarnaast dient de content eenvoudig te managen zijn. Een van de belangrijkste requirements vanuit ERIKS is het creëren van een component library om deze componenten te kunnen hergebruiken voor de verschillende merken en landen. Met lokale variaties in het diensten en producten portfolio is het belangrijk dat het CMS flexibel ingericht wordt en alle benodigde functionaliteiten biedt.

Strategie en uitvoering
Tricode is geselecteerd als implementatie partner om samen met de design agency de fundamenten te leggen voor een wereldwijd platform. We hebben onder meer een integratie van IBM’s WebShere Commerce met AEM gemaakt. De marketing functionaliteiten in AEM verbeteren de shop ervaring voor bestaande klanten. Voor nieuwe klanten en prospects ligt de focus voornamelijk op het uitlichten van diensten en producten van Eriks en de informatievoorziening hieromheen. We hebben call-to-actions geïmplementeerd als Live Chat functionaliteit, contact formulieren en een intuïtieve locatie zoeker om lead generatie via de digitale kanalen te verbeteren.

Resultaten
Momenteel worden de platformen uitgerold over de verschillende landen en taalgebieden. Door de kennis die de medewerkers van ERIKS hebben na training vanuit Tricode, hebben ze meer controle over regionale content en geautomatiseerde vertalingen. Mede door alle verbeterde CTA's en een verhoogde customer experience wordt er een verhoogde conversieratio verwacht ERIKS de conversie via hun digitale kanalen te verhogen.

  • Ik wil meer informatie over